مربینو

بهترین مربیان کشور را اینجا پیدا کنید

محمد بدربیگی

در مورد محمد بدربیگی بیشتر بدانید

رشته های ورزشی : فوتبال و فوتسال 
شهر محل فعالیت : فارس _ شیراز

رزومه : 
مدارک تحصیلی :
دکترای دامپزشکی ، مدیریت تولید(GMP , GHP , HACCP) ، تکثیر و پرورش آبزیان ، زبان انگلیسی (Senior , Junior , EGC و پایان دوره FCE)
مربی پرسپولیس شیراز در لیگ دسته سوم باشگاه های کشور

مدارک مربیگری :
فوتبال : D و C آسیا ، B و A ایران
فوتبال : آنالیز مقدماتی ، آنالیز حرفه ای
فوتبال : آنالیز و طراحی تمرین
فوتسال : سطح یک ایران

سوابق بازی :
بازیکن سابق تیمهای فوتبال نوجوانان صنایع الکترونیک شیراز، نوجوانان آزمایش(سازمان آب) شیراز ، نوجوانان و جوانان دراک شیراز ، جوانان مرصادشیراز ، جوانان برق شیراز ، مجددا جوانان و امید و بزرگسالان دراک شیراز ، جوانان و امید پرسپولیس شیراز ، دانشکده دامپزشکی کازرون (فوتسال) ، مقاومت بسیج کازرون ، بانک تجارت کازرون(فوتسال) ، منتخب دانشگاه آزاداسلامی ، مرکزآموزش ۰۱ نزاجا(تهران) ، مرکزآموزشهای پشتیبانی نزاجا(تهران)

سوابق مربیگری :
✔️بازیکن_مربی دانشکده دامپزشکی کازرون(فوتسال)(قهرمان جام فجر)
✔️بازیکن _مربی مقاومت بسیج کازرون (قهرمان جام بسیج مناطق )
✔️سرمربی نوجوانان پرسپولیس شیراز(قهرمان لیگ برتر نوجوانان استان فارس و صعود به لیگ مناطق کشور)
✔️مربی جوانان ب پرسپولیس شیراز (مقام سوم لیگ برترجوانان شیراز)
✔️سرمربی جوانان پرسپولیس شیراز(قهرمان لیگ برتر جوانان استان فارس و صعود به لیگ مناطق کشور ، قهرمانی در لیگ مناطق کشور )
✔️سرمربی جوانان ب پرسپولیس شیراز ( مقام سوم لیگ برتر بزرگسالان شیراز)
✔️سرمربی امید پرسپولیس شیراز ( نایب قهرمان لیگ برتر امیدهای استان فارس / با حکم کمیته انظباطی در خصوص دیدار فینال)
✔️سرمربی جوانان قائم (عج) شیراز (حفظ سهمیه در لیگ برترجوانان استان فارس)
✔️رییس هیئت مدیره و مشاوره تیم فوتسال اُمیدپروازشیراز (نایب قهرمان لیگ برتر جوانان شیراز و مقام چهارم جام بزرگسالان رمضان شیراز در اولین سال تشکیل تیم)
✔️دبیر کمیته آموزش مربیان هیئت فوتبال استان فارس به مدت ۲ سال
✔️مربی آلپ سَوَن قشقایی شیراز (حفظ سهمیه در لیگ برتر بزرگسالان استان فارس در روز پایانی و با حکم نهایی هیئت فوتبال استان فارس به استناد مسابقات مستقیم و رو در رو با رقبای مستقیم )
✔️سرمربی جوانان قشقایی شیراز در لیگ برتر جوانان شیراز(حفظ سهمیه باشگاه در اولین سال تشکیل تیم جوانان  )
✔️مربی تیم امید قشقایی شیراز در لیگ مناطق امیدهای کشور
✔️مشاور فنی تیمهای نوجوانان ، جوانان و امید قشقایی شیراز در لیگهای رده های سنی پایه شیراز و مناطق کشور و همزمان آنالیزور و کمک مربی بزرگسالان قشقایی شیراز در لیگ دسته دوم کشور و جام حذفی کشور
✔️ مربی قشقایی شیراز در لیگ دسته یک باشگاههای کشور(جام آزادگان) تا پایان فصل ۹۸
✔️ دستیار مربیانی چون اصغراکبری ، ویلسون تکچیرا (پرتغال) ، مارکو آلمیدا(پرتغال) ، مهردادشکاری ، دکترمحمدمهدی فروردین ، ابراهیم طالبی ، رشیدطهماسبی در تیم قشقایی شیراز
✔️ مربی انبوه سازان آفتاب شیراز (مقام سومی مشترک لیگ برتر(سوپرلیگ) استان فارس)
✔️ مربی طلائیه شیراز (مقام سوم لیگ برتر(سوپرلیگ) استان فارس)

آدرس باشگاه : فعالیت فقط در قالب باشگاهی و یا آکادمی و یا قراردادرسمی با هنرجو

شماره تماس : ۰۹۱۷۳۰۸۶۰۱۳

مصاحبه متنی محمد بدربیگی

  1. خودتون رو معرفی کنین و از چه سالی ورزش تون رو آغاز کردین؟
    باسلام ، محمدبدربیگی هستم و از دوران نوجوانی ورزش باشگاهی و رسمی رو شروع کردم ؛ البته چون همیشه اولویت اول خودم و خانواده ام تحصیلات بود ، تا سال دوم دبیرستان ، در بسیاری از بازه های زمانی( فصل مدارس ) ، از حالت باشگاهی جدا میشدم و بعدا دوباره برمیگشتم و بعد از این سن ، فقط در ایام امتحانات از ورزش جدا میشدم و این مساله باعث عقب افتادن من از برنامه های تیمی میشد ؛ اما خوشحالم که همیشه با تلاش ، مجددا خودم را به سایرین میرساندم و درنهایت خوشحالم که ساعتهای زیادی را به ورزش کردن گذراندم

    2)  در چه رشته هایی مشغول به فعالیت هستین؟
     فوتبال .. البته سابقه فعالیت و خاطرات بسیار خوبی در فوتسال و همچنین ووشو(کونگ فو چینی) را هم دارم ؛ اما دست تقدیر در نهایت مرا به جایی کشاند که از زمان آغازرسمی کار مربیگری ، فقط در فضای فوتبال بوده ام و البته از آن به بعد ، فوتسال هم همیشه یکی از بهترین تفریحاتِ غیررسمی من بوده است.

    3)  چه اهدافی برای آینده تون دارین؟ برای رسیدن به اهداف تون چقدر تلاش میکنین؟
    مهمترین هدف من در مربیگری دو چیز است :یکی کمک به پیشرفت بازیکنانم که خیلی از این نظر خوشحالم که بسیاری از آنها را در مدارجی میبینم که روزی آرزوی خودم به عنوان بازیکن بود و به دلایل مختلف به آن نرسیدم . دیگری نیز مربیگری نکردن به هرقیمتی ! خوشحالم که در عمل نیز این مساله را ثابت کرده ام و مو لای درزِ این ادعایم نمیرود . اما در خصوص پیشرفت و مربیگری در سطوح بالاتر هم از روند صعودی و سطوحی که در آن مربیگری کرده ام راضی ام و اگر قسمت باشد ، این روند ادامه خواهد داشت و اگر هم قسمت نباشد ، راضی ام به آنچه که در تقدیر باشد.هستند دوستانی بسیار توانمندتر و شایسته تر از من و باور کنید قرار نیست همه افراد به بالاترین سطوح مربیگری برسند . همانطور که در یک کلاس مدرسه ، قرار نیست همه به مدرک دکترا برسند . مهم این است که تلاش تئوری و عملی خود را انجام دهید و الباقی را تقدیر ، هوش بیشتر ، روابط بهتر و صد در صد شانس تعیین خواهند کرد . معتقدم شانس بد ، حکمت دارد و شانس خوب هم فقط از لطف خدا و ناشی از شایستگی فردی است که در معرض این شانس قرار گرفته . پس توکلت علی الله

    4)  اساتید شما چه کسانی بوده اند؟
    مهردادشکاری که اولین مربی من بوده و کسی است که دست مرا گرفت و از فوتبال محلات ، برای اولین بار به فوتبال باشگاهی برد . در ادامه ، شاهپور مکارمیان ، کاظم مهربانپور ، کرامت الله روستا ، نوذر مظاهری، حسن رستمی ، کوروش حسینی پناه ، رحمان موسائی ، داریوش جعفری ، سیدمحمدناظم الشریعه، ناصرجانی خانی ، نظام روستا ، حسن سالمی ، علی خسروی اساتید فراموش نشدنی من بوده اند و البته بعد از شروع به کارمربیگری نیز تجارب ارزنده و مهمی زیر نظر اساتید عزیز و مربیان کاربلدی همچون کوروش حسینی پناه ، اصغراکبری ، جوادستایش زاده ، مارکو آلمیدا(پرتغال) ، ویلسون تکچیرا (پرتغال) ، دکترمحمدمهدی فروردین و ابراهیم طالبی کسب کرده ام و همچنین در کنار سایر همکاران و دوستان عزیزم هم کسب فیض کرده ام.

    5)  موفقیت های خودتون رو مدیون چه کسانی هستید؟
    درزمینه موفقیتهای ورزشی،باید یادآوری کنم که من بعد از پایان دانشگاه و خدمت سربازی،رسما حتی از فوتبال دانشگاهی و نیروهای مسلح هم منفک شدم و وارد شغل حرفه ایم شدم.اما این کوروش حسینی پناه آخرین مربی باشگاهی من بود که مجددا من را اینبار در قامت مربی به فوتبال برگرداند .از آنجا در کنار شغل اصلی ام،کار مربیگری را هم محکم شروع کردم و بسیار مدیون ایشان و باشگاه پرسپولیس شیراز و خواستگاه مربیگری ام هستم که بسیاری از تجارب و افتخاراتم را آنجا کسب کردم.در ادامه هم همیشه مدیون استاداصغراکبری عزیز هستم که برای اولین بار من را بعنوان آنالیزور و در ادامه به عنوان یکی از دستیارانش در کادرفنی تیم بزرگسالان قشقایی انتخاب کرد که در نهایت منجر به این شد که افتخار چهارسال خدمت و کسب تجربه در باشگاه محبوب قشقایی شیراز را کسب کنم و اکنون که در این تیم نیستم نیز مثل یک هوادار برای موفقیتش دعا میکنم . اما در کنار همه ی این مسایل ، بدون شک انرژی مثبت و دعاهای کل خانواده و از همه مهمتر،تحملِ دوریها و نبودن هایم از جانب عزیزترینهایم،مهمترین رکن موفقیتهای من در همه ی زمینه ها از جمله مسایل ورزشی بوده است.

    6)  چه کمبود هایی در حوزه فعالیت شما هستش که احساس میکنین مانع پیشرفت ورزشکاران میشود؟
    ورزش ما و از جمله فوتبال ، شدیدا با کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مواجه است و ضعف شدید مدیریت در اکثریت ارکانهای فوتبال و نفوذ و لابیهای سیاسیون در فوتبال ، آفت نابودگری است که مثل خوره به جان فوتبال افتاده و تنها راه حل نجات از آن ، دو چیز است :یکی تغییر رویه و دیدگاه تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان ، و دیگری اتحاد محکم و ناگسستنی جامعه فوتبال . اینگونه است که دیگر هیچگاه شاهد فجایعی همچون انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال نخواهیم بود.

    7)  توصیه شما به ورزشکاران؟
    رعایت پنج دستورالعمل : تلاش ، تمرکز ، تمکین کامل از مربیان ، زندگی حرفه ای ، صبر

    8)  چقدر به هنرجو و پیشرفت شون اهمیت میدین؟
     این راباید از شاگردانم در رده های پایه در طول این سالها و همچنین از بازیکنان بزرگی که در رده بزرگسالان مربی آنها بوده ام پرسید . فکر میکنم تمام هم و غم من همیشه پیشرفت بازیکنانم و موفقیت آنها بوده و هیچگاه اهداف شخصی خودم ، مقدم بر اهداف و پیشرفت آنها نبوده.

    9)  تعریف شما در مورد مربی و مربیگری؟
    مربیان ، فراموش شده های روزهای پیروزی و همچنین محکومین روزهای شکست هستند ! و مربیگری اول عشق و تعهد و فداکاری است و سپس یک شغل !

    10)  به نظرتون در ورزش پول مهمه؟و اگر کسی پول داشته باشه میتونه جایگاه بهتری رو در ورزش پیدا کنه؟
    هیچ کسی از پول فراری نیست ؛ اما پول بی حساب و کتاب ، شرم آور و کثیف و آفت است ! مثل پدیده ی چندش آور بازیکن پولی یا مربی اسپانسر که فوتبال ما را به شدت آلوده و و کثیف و شرم آور کرده و باعث شده فضای تلاش و پیشرفت از خیلی از بازیکنان و مربیان سالم و توانا گرفته شود . ضمن اینکه باعث شده کیفیت و تمرکز کافی از بازیکنان و مربیان سالم و شایسته ی شاغل در تیمها نیز گرفته شود.

    11)  نظرتون در مورد سایت مربینو؟
    از سایت و صفحه ی بی نظیر شما تشکر میکنم. شما با همت و با انرژی بالا ، بزرگترین گردهمایی مربیان ایران در سراسر رشته های ورزشی را شکل داده اید . امیدوارم ورزش پراستعداد ایران و فوتبال پراستعداد ایران به حق واقعی خود برسند و آن روز ، دیر نیست .

تصاویری از مربی برتر

ثبت مقاله

robot-with-headphones-reading-book-front-server-room